Get an office and access to our network

Le Serre di ART-ER

A new space started by ART-ER Attractiveness Research Territory to host and support startups from Bologna and surroundings through an acceleration programme. 

“Le Serre dei Giardini Margherita” is a recently re-furbished area within the largest park in Bologna, close to the centre and to the main attractions in town. The accelerator  - called Le Serre di ART-ER (ART-ER Greenhouses) - includes a wide open space to accommodate 6 startups of  our region.

An additional office is dedicated to one international host for a period of one week to one month.

The international office

The office reserved for international mobility activities is dedicated to startup owners or would-be entrepreneurs wishing to come at Le Serre di ART-ER to setup their business in Emilia-Romagna region or in Italy.

Access is available on demand, according to the availability of the office, and may be subject to fees. 

Fees

Foreign startups/would-be entrepreneurs can stay from one to four weeks for a fee of  50,00€ per week.

Startups/would-be entrepreneurs linked to ART-ER partners are hosted for 1 week free of charge.

Offer

Startups will benefit of a fully equipped work space with a wi-fi connection, access to meeting rooms, restaurant and bar in the same area.

ART-ER can also organize meetings/exchanges with the startup community in Emilia-Romagna, as:

  • meetings with startups hosted in the accelerator or members of EmiliaRomagnaStartUp community, that counts over 400 startups based in the region
  • meetings with business support organizations and institutions, belonging to EmiliaRomagnaStartUp (+60 in total)
  • meetings with other organizations belonging to ART-ER networks (i.e Industrial Research Labs, FabLabs etc)
  • meetings with ART-ER experts, including specialists in business development, in specific business sectors and other topics related to innovation
  • identification of potential consultants and experts within ART-ER service providers databases to support their business development

Startups may also participate in trainings and events powered by ART-ER.

Contacts

Le Serre di ART-ER, via Castiglione 136 - 40136 Bologna

 Mail: serredeigiardini@art-er.it

Please fill the online form  to check the availability of the office.

 

Worth to know

  • How to get a Startup VISA for Italy
  • How to access the Erasmus for Young Entrepreneurs, the crossborder exchange program supporting new entrepreneurs to learn how to run a business  from experienced entrepreneurs in other EU Countries. The matching activities are coordinated by several European intermediary organizations, as ASTER.  
    Ledi Halilaj, ART-ER Open-Eye Program manager: openeye-erasmus@aster.it
  • How to Invest in Emilia-Romagna: Emilia-Romagna is a region open to new foreign investment. Businesses will find here valuable opportunities and advantages, enabling them to innovate and grow in a highly specialised economic system, with easy access to international markets, a broad ecosystem of suppliers/customers and skilled human resources. A region whose development model has been able to combine economic competitiveness with a high level of social cohesion and an enviable quality of life. 
    investinemiliaromagna@ervet.it 

Le Serre di ART-ER

E' un nuovo spazio avviato da ART-ER, Società consortile per l'Innovazione e il trasferimento tecnologico dell'Emilia-Romagna per ospitare e sostenere startup provenienti da Bologna e dintorni, attraverso un programma di accelerazione.

Le Serre dei Giardini Margherita è un’area recentemente ristrutturata che si trova all'interno del più grande parco di Bologna, vicino al centro e alle principali attrazioni della città. L'acceleratore - Le Serre di ART-ER- comprende un ampio spazio aperto per ospitare 6 startup emiliano-romagnole.

Un ulteriore ufficio è dedicato ad ospitare un imprenditore o aspirante imprenditore proveniente da fuori regione (o dall'estero)  per un periodo che può andare da una settimana ad un mese.

L'accesso è su richiesta, in base alla disponibilità dell'ufficio, e può essere soggetto a pagamento.

Costi

Startup/aspiranti imprenditori possono accedere all’ufficio per un periodo da una a quattro settimane per un costo di 50,00€ a settimana. Per le startup collegate ad istituzioni partner di ART-ER, l’accesso per la prima settimana è gratuito.

Offerta

Le startup potranno beneficiare di un ufficio attrezzato, connessione wi-fi, accesso a  sale riunioni

ART-ER può inoltre fornire assistenza per l’organizzazione di:

  • incontri con startup ospitate alle Serre di ART-ER o parte della community di EmiliaRomagnaStartUp
  • incontri con le organizzazioni regionali che supportano la creazione d’impresa di EmiliaRomagnaStartUp
  • incontri con altre organizzazioni partner della rete regionale di ART-ER (ad esempio, i Laboratori di Ricerca Industriale, i centri per l'innovazione, i FabLab ecc.)
  • incontri con esperti di ART-ER
  • identificazione di consulenti ed esperti per specifiche attività di sviluppo dell'impresa

Le startup ospiti possono anche partecipare a corsi di formazione e agli eventi che ART-ER organizza periodicamente.

Contatti

Le Serre di ART-ER, via Castiglione 136- 40136 Bologna

serredeigiardini@art-er.it

Informazioni utili

  • Come ottenere la Startup VISA  per l'Italia
  • Come accedere all’Erasmus per giovani imprenditori, il programma di scambio europeo che supporta nuovi imprenditori nell’imparare a gestire la propria impresa grazie al mentoring di imprenditori esperti in altri paesi dell'UE. Le attività di matching sono coordinate da diverse organizzazioni intermediarie europee, tra cui ART-ER. 
    Ledi Halilaj, ART-ER Open-Eye Program Manager : openeye-erasmus@aster.it
  • Investire in Emilia-Romagna: l’Emilia-Romagna è una regione aperta a nuovi investimenti stranieri. Le imprese potranno trovare preziose opportunità e vantaggi,  per  innovare e crescere in un sistema economico altamente specializzato, con facile accesso ai mercati internazionali, un ampio ecosistema di fornitori / clienti e risorse umane qualificate. Una regione il cui modello di sviluppo è stato in grado di unire la competitività economica con un alto livello di coesione sociale e di una qualità di vita invidiabile. 
    investinemiliaromagna@ervet.it